30 mei 2019

Gepubliceerd door mariekefranke op

69,1 kilo (-2,1 sinds start, 0,9 te gaan tot doel)
 
Stilstand.
Bijna net zo erg als aankomen, hahaha.
Ik zag het vanmorgen op de weegschaal en ik dacht: ‘Shit!’
Maar tegelijkertijd vond ik het wel fijn, want twee kilo afvallen in een paar dagen, dat kan niet gezond zijn. En toch, heel stiekem, had ik graag die 69,0 gezien, of misschien zelfs een onsje minder…
Het irritante met dit soort dingen is dat je meteen zelfverwijten gaat maken. Heb ik toch te veel gegeten gisteren? Had ik mijn gezonde ijsje banaan-mango niet moeten doen? Maar ik had nog ruimte in het schema, en ik wil mezelf zeer zeker niet uithongeren. Ja, het was een soort traktatie (die ik ook had verdiend, vond ik zelf, na die -2 kilo), maar het paste perfect. Sterker nog, ik heb minder calorieën binnen gekregen gisteren dan de dag ervoor.
En dan ga je verder pluizen. Wat is het dan? Stress? Het feit dat ik een uur met Merinde in de weer ben geweest vannacht? Vocht? Dom toeval?
Wat me ook wel een plausibele uitleg leek, is dat ik nu op het punt ben dat het echte afvallen begint. Was het die eerste dagen alles wat ik er de laatste weken bij heb gegeten, nu ben ik bij de reserves beland die mijn lichaam al langer had opgeslagen. Misschien begint het harde werken nu pas echt. Was dit zeg maar het buitenste laagje van de ui.
Ik weet het niet. Ik zie morgen wel weer wat de weegschaal zegt. Ik ben in ieder geval blij dat ik bezig ben, en ik blijf gewoon doorgaan zoals ik deed.
 
De buit van gisteren:
 
Ontbijt:
Fruit (nectarine, mango, ananas)
Knäckebröd pindakaas
Knäckebröd kaas
 
Tussendoor:
Griekse yoghurt met nootjes en zonnebloempitten
Kaaschipjes
 
Lunch:
2 gekookte eieren
Paprika en komkommer
 
Tussendoor:
Nootjes
 
Avond (paturainpasta):
Pasta zero
Groenten
Spekjes
Paturain
Banaan-mango ijs
 
Energie: 1635 kcal
Vet: 85
Koolhydraten: 111
Categorieën: Afvalblog

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *